/* contents of a small JavaScript file */ zdrowa vege kuchnia : Odrywany chlebek z pesto szpinakowo słonecznikowym i fetą https://www.facebook.com/profile.php?id=100009670980362

niedziela, 28 czerwca 2015

Odrywany chlebek z pesto szpinakowo słonecznikowym i fetą

W końcu postanowiłam wypróbować słynny pull apart bread, postanowiłam zrobić go w wersji wytrawnej z pesto i fetą, a do jednego dołożyłam pomidora i muszę wam przyznać, że chlebek wyszedł przepyszny więc jak tylko będziecie mieli ochotę na upieczenie chleba koniecznie wypróbujcie ten przepis :)




Składniki : 
-20 g świeżych drożdży
- 1 łyżeczka cukru 
- 2/3 szklanki mleka
- 2 szklanki mąki (ja użyłam połowę żytniej razowej i połowę pszennej)
- 1 jajko
- 5 łyżek oliwy 
- 1 łyżeczka soli  
- pół szklanki pesto (ja zmiksowałam szpinak, słonecznik, oliwę i czosnek)
- pół opakowania serka arla apetina feta 

Przygotowanie : 
zaczyn : pokruszyć drożdże i wsypać cukier, poczekać ok 2 minut, żeby zrobiły się płynne, następnie zalać ciepłym (ale nie gorącym) mlekiem i dodać 1 łyżkę mąki odstawić na 15 minut, aż zwiększą dwukrotnie swoją objętość
Następnie w misce wymieszać mąkę, sól, oliwę, jajko i zaczyn wyrobić ciasto i odstawić na 40 minut do wyrośnięcia, następnie ciasto wyjąć otoczyć w mące i rozwałkować na duży kwadrat, pokroić ciasto na małe kwadraty (mogą być nierówne) każdy posmarować pesto i posypać fetą, kwadraty układać na blaszce, ja do jednego chlebka dodałam pomidora, piec ok 40 minut w temperaturze 175 stopni.



3 komentarze:

  1. Świetna przekąska, albo poprawiające humor poniedziałkowe śniadanie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. śmiesznie wygląda ale świetna zabawa musi być z jedzenia takiego chlebka <3

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...