/* contents of a small JavaScript file */ zdrowa vege kuchnia : Najlepsze warzywne pulpeciki do spaghetti https://www.facebook.com/profile.php?id=100009670980362

piątek, 23 października 2015

Najlepsze warzywne pulpeciki do spaghetti

Próbowałam już wielu warzywnych kotletów, zarówno buraczanych, jaglanych, owsianych, szpinakowych, ciecierzycowych i wielu wielu innych, zazwyczaj mi smakowały (bardzo lubię wersję z ciecierzycą i suszonymi pomidorami), ale nigdy nie na tyle, żebym chciała je robić na każdy obiad, aż w końcu znalazłam przepis idealny, po raz pierwszy do kotletów użyłam podprażonych orzechów, które nadały bardzo fajny posmak, do tego płatki owsiane zmielone na mąkę, słodka marchewka, trochę pikantnej papryki i czosnku, a do tego kremowa czerwona fasola, smak podkręcają również suszone pomidory z zalewy, dużo przypraw i zieleniny, nic dodać nic ująć moje ulubione pulpeciki :) 


Składniki na 16 pulpecików : 
  • 3/4 szklanki płatków owsianych zmielonych na mąkę (ewentualnie można użyć płatków błyskawicznych)
  • 3/4 szklanki  orzechów (ja użyłam włoskich)
  • 1 szklanka startej marchewki (1 duża marchewka)
  • 3 ząbki czosnku
  • puszka czerwonej fasoli
  • 1/3 szklanki posiekanej bazylii
  • 5-6 pomidorów suszonych z zalewy
  • 1 jajko lub w wersji wegańskiej 3 łyżki nasion chia wymieszanych z 6 łyżkami gorącej wody i odstawionymi do zgęstnięcia 
  • mała papryczka chili 
  • sos sojowy, pieprz, majeranek lub inne przyprawy do smaku
  • 1 łyżka oliwy/oleju kokosowego rafinowanego lub innego roślinnego
Przygotowanie : 
Orzechy prażymy na patelni, aż zaczną przyjemnie pachnieć, następnie (po ostygnięciu) siekamy je lub mielimy delikatnie na dość grubą mąkę, umieszczamy w dużej misce, dodajemy płatki owsiane, startą marchewkę, posiekane pomidory, bazylię, czosnek, chili, przyprawy jajko lub chia, fasolę opłukujemy i delikatnie ugniatamy tłuczkiem do ziemniaków, przekładamy do miski, z masy formujemy pulpeciki, układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w temperaturze ok 175 stopni przez 10-15 minut. Smacznego :)


 

2 komentarze:

  1. Bardzo twórcze i fajne te pulpeciki :)
    Chętnie bym zjadła, bo takie dania uwielbiam.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...