/* contents of a small JavaScript file */ zdrowa vege kuchnia : Pieczone pączki cynamonowe z jogurtowo buraczanym lukrem https://www.facebook.com/profile.php?id=100009670980362

niedziela, 31 stycznia 2016

Pieczone pączki cynamonowe z jogurtowo buraczanym lukrem

Przepyszny pomysł na nieco zdrowszą wersję pączków na tłusty czwartek, jeśli nie chcecie lub nie możecie rezygnować z diety, również możecie cieszyć się tym świętem, spróbujcie zamiast cukru dodać jakiś inny zdrowszy zamiennik (ksylitol, erytrol) zamieńcie połowę mąki pszennej na pełnoziarnistej (albo jakiś inny wypróbowany miks mąk, ostatnio słyszałam, że hitem stała się mąka teff z miłki abisyńskiej, która jest bezglutenowa i ma niski indeks glikemiczny) zamiast sztucznych, syntetycznych barwników użyjcie buraka, a lukier można zrobić z jogurtu greckiego :) muszę przyznać, że pączki wychodzą świetne (może trochę za mało urosły) ale smakują naprawdę dobrze jak ciepłe, puszyste i kruchutkie bułeczki albo oponki po prostu super :) koniecznie wypróbujcie. 





























Składniki :
  • 2,5 szklanki mąki (ja użyłam pół na pół pszenną i pełnoziarnistą)
  • 1/2 paczki drożdży
  • 1 łyżka oleju/masła
  • ok 1/4 cukru lub ksylitolu/erytrolu
  • 1 jajko
  •  3/4 szklanki mleka 
  • 1/2 łyżeczka soli 
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
Przygotowanie : 
Mąkę przesiać do miski, dodać pozostałe składniki i wyrobić ciasto (najlepiej użyć do tego specjalną końcówkę do wyrabiania ciasta) odłożyć na 1,5 h, wyjąć rozwałkować na grubość ok 1,5 cm (moje pączki za dużo nie urosły) wykroić pączki (użyłam do tego dużej szklanki i kieliszka) odstawić na 45 minut, piec ok 10 minut w temperaturze 180 stopni. 
Można podawać z lukrem ja zrobiłam go z jogurtu greckiego, zmielonego ksylitolu oraz soku z buraka (wystarczy obrać małego buraka pokroić na ćwiartki skropić cytryną, zasypać cukrem i zagotować powstały płyn mieszamy z lukrem, w zależności od tego jaki kolor chcemy uzyskać. Na wierzchu posypałam lekko podgotowaną tapioką. Smacznego :)





1 komentarz:

  1. Ciekawy pomysł z tym buraczanym lukrem :) Pączki wyglądają prześlicznie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...