/* contents of a small JavaScript file */ zdrowa vege kuchnia : Domowe, podwójnie orzechowe kulki a la ferrero https://www.facebook.com/profile.php?id=100009670980362

niedziela, 17 kwietnia 2016

Domowe, podwójnie orzechowe kulki a la ferrero

W supermarkecie była promocja na orzechy laskowe za pół kilo zapłaciłam niecałe 10 zł więc od razu pomyślałam, że zrobię z nich nutellę albo kuleczki ferrero i wyszły genialne, orzechy w skorupkach są o wiele lepsze niż te pakowane są bardziej świeże i bardziej chrupią po upieczeniu, choć niestety zdarzają się też popsute, w paczce miałam chyba z 10 spleśniałych, ale mimo tego są to chyba moje ulubione orzechy zwłaszcza te w wersji upieczonej. Bardzo trudno jest mi podać dokładny przepis bo w sumie najczęściej robię go na oko, miele w malakserze upieczone orzechy dosypuje kakao, odrobinę mleka i  miód, aż uzyskam pożądaną konsystencję, następnie obtaczam je w orzechach i pyszne kulki gotowe, koniecznie wypróbujcie są świetne :):) 


Składniki : 
  •  100g orzechów laskowych 
  •  1/4 szklanki miodu 
  •  3 łyżki mleka (może być roślinne)  
  •  2 łyżki kakao
  •  kilkanaście sztuk orzechów ziemnych do obtoczenia  
Przygotowanie : 

Orzechy wyłożyć na blaszkę i piec ok 10 minut w 180 stopniach, pilnować, żeby się nie przypaliły, następnie wyjąć na miseczkę poczekać, aż ostygną i wyłożyć na ściereczkę, zawinąć i pocierać zawartością przez chwilę, żeby obrać skórki, nie muszą być obrane bardzo dokładnie, zmielić tak, żeby były wyczuwalne kawałki jeszcze zanim zacznie robić się masło, następnie dodać kakao, mleko i miód tak aby uzyskać gęstą masę, uformować kulki, orzechy ziemne podpróżyć na patelni posiekać wsypać do miseczki i obtaczać w nich kulki. Smacznego :):)






4 komentarze:

  1. Jak kiedyś klasyczne Ferrero nie było moim ukochanym słodyczem tak z biegiem czasu się przekonałam i bardzo go lubię. Domyślam się, że domowe kuleczki muszą być 100 razy pyszniejsze (zresztą tak wyglądają). Mniam - jak dorwę orzechy laskowe - zrobię! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie :) Uwielbiam tego typu domowe słodycze ! A z orzechami laskowymi to musi wymiatać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. to zdecydowanie coś dla mnie! ;)
    zapraszam do udziału w konkursie ;) http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2016/04/konkurs-wiosna-na-talerzu-z-green.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny przepis. Pomysłowy a do tego bardzo prosty w wykonaniu. Dzieciaki były zachwycone, a ja mam pewność że jedzą zdrowe smakołyki.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...