/* contents of a small JavaScript file */ zdrowa vege kuchnia : Lody kokosowe z masłem orzechowym, w wersji fit, super gładkie, wegańskie https://www.facebook.com/profile.php?id=100009670980362

wtorek, 14 czerwca 2016

Lody kokosowe z masłem orzechowym, w wersji fit, super gładkie, wegańskie

Kolejna odsłona lodów, tym razem w wersji z masłem orzechowym, kolejny raz podobnie jak czekoladowe, lody wychodzą obłędnie kremowe i przepyszne i do tego możemy mieć pewność, że są o wiele bardziej zdrowszą alternatywą dla kupnych lodów i nadają się idealnie dla wegan, osób uczulonych na laktozę, czy ograniczającej w diecie tłuszcze zwierzęce, wystarczy wymieszać składniki i je zamrozić :) Kto jeszcze nie wypróbował domowej wersji lodów musi koniecznie to nadrobić :)


Składniki : 
  • 1 puszka mleczka kokosowego (najlepiej takiego bez niepotrzebnych dodatków)
  • 1 szklanka mleka roślinnego ryżowego, owsianego lub zwykłego w wersji nie wege
  • 1/2 szklanki masła orzechowego ( ja użyłam gładkiego masła 100% z primaviki)
  • łyżeczka domowego ekstraktu waniliowego (opcjonalnie)
  • szczypta soli
  • 1/4 szklanki cukru kokosowego lub miodu 
Przygotowanie : 

Wszystkie składniki umieszczamy w garnku i chwilę podgrzewamy do połączenia się składników (można też sobie pomóc używając ręcznego blendera lub miksera), czekamy aż ostygnie, później możemy lody zrobić na dwa sposoby, możemy najpierw lody umieścić w zamykanym woreczku do mrożenia owoców (np takim z ikei) i następnie po zamarznięciu wyjąć je z woreczka włożyć do blendera/ malaksera i zmiksować na gładko, po czym przełożyć do foremki keksówki i zamrozić aż będę twarde, możemy także pominąć krok z woreczkiem i od razy lody wyłożyć na foremkę, wtedy musimy pamiętać, żeby co jakiś czas zamieszać masę widelcem lub blenderem jeśli chcemy, żeby lody miały gładką konsystencję bez kryształków lodu. Smacznego :)

 

12 komentarzy:

  1. Kokos i masło orzechowe? Przecież to muszą być najlepsze lody na świecie. A podobno weganom tak ciężko znaleźć zamienniki tradycyjnych lodów. A tu proszę! Super :) A jakie równiutkie, gładziutkie kuleczki wyszły. Aż nabrałam ochoty na takie lody. Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Marzą mi się takie już od jakiegoś czasu. Muszę w końcu zrobić! O i jeszcze dorzucę banana! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie lody bym zjadła :) Z masłem orzechowym musza być odjechane :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tez wczoraj robiłam lody na bazie mleczka kokosowego! :) te niestety nie są dla mnie - mają masło orzechowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tez wczoraj robiłam lody na bazie mleczka kokosowego! :) te niestety nie są dla mnie - mają masło orzechowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. miod po poddaniu zimnej temperaturze (tak jak i cieplej do 30 stopni) bedzie gorszy niz zwykly bialy cukier

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba się bać mrożenia miodu, dlatego że za zdrowotne właściwości miodu odpowiadają enzymy i faktycznie w temperaturze ok 40 stopni jako, że enzymy te są białkami ulegają denaturacji i tracą swoje właściwości, natomiast z tego co wiem z biochemii białka nie ulegają denaturacji w ujemnych temperaturach i nie ulegają uszkodzeniu, dzięki temu wiele substancji białkowych i innych można w taki sposób przechowywać zarówno w warunkach domowych jak i w laboratoriach. Wiem, że pszczelarze również w ten sposób przechowują miód, żeby opóźnić krystalizację. Pozdrawiam Agnieszka

      Usuń
  7. Lody są pyszne �� uwielbiam masło orzechowe a w tym połączeniu... Jestem w niebie. i najważniejsze że wiem co jem

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...